Wat is onze werkwijze en wat zijn de kosten van ons gasttevredenheidsonderzoek?

In drie stappen ontvang je een handleiding naar je eigen horeca-ambassadeurs.

Om een gasttevredenheidsonderzoek te starten brengen we allereerst de specifieke horeca-doelstellingen en de eventuele probleemstellingen van jouw zaak duidelijk in kaart. Ook willen we jou als horeca-ondernemer of manager graag beter leren kennen.

Met al deze kennis op zak, voeren we vervolgens het bezoek aan de horecagelegenheid uit. Dit doen we gewoon als gast. Indien gewenst kan dit natuurlijk ook in de vorm van mystery shopping, maar voor ons onderzoek is dit echter niet noodzakelijk.

Na ons bezoek werken we alle informatie uit en ontvang je een persoonlijke rapportage. Dit geldt als de handleiding naar meer zeer tevreden gasten – de horeca-ambassadeurs – van jouw zaak.

Het praktijkonderzoek is op basis van ons eigen 10 Change puntensysteem.

Als horeca-dier weet je het als geen ander; op de vloer gebeurt het. Daarom is het belangrijkste onderdeel van ons onderzoek ons bezoek aan jouw zaak. Gewoon als reguliere gast kunnen we het beste ervaren hoe de gasttevredenheidsbeleving van jouw zaak is. Daarvoor toetsen we de volgende punten, of beter; kansen.

  • 01. Gedrag en werkwijze personeel.
  • 02. Kennisoverdracht personeel.
  • 03. Hygienestandaarden.
  • 04. Aanbod/menukaart.
  • 05. Prijs/kwaliteitsverhouding.
  • 06. Locatie.
  • 07. Interieur/indeling ruimte.
  • 08. Groeipotentie o.b.v. de doelstellingen.
  • 09. Wel/geen concept – helderheid concept.
  • 10. Onderscheidend vermogen.

Wat zijn de kosten en wat ontvang je hiervoor terug?

De exacte prijs van ons gassttevredenheidsonderzoek is afhankelijk van een aantal factoren die naar boven zullen drijven tijdens het kosteloze intake gesprek. Maar om een indicatie te geven liggen de kosten van het standaardonderzoek voor een restaurant op € 600,00 (excl. BTW). Dit bedrag is exclusief eventuele reiskosten en de kosten van de rekening van het bezoek op locatie.

Voor dit bedrag ontvang je een analysegesprek waarin we de doel- en probleemstellingen in kaart zullen brengen. Vervolgens komen wij met twee toetsers langs op locatie die het gasttevredenheidsonderzoek uit zullen voeren. Hierna ontvang je binnen twee weken een rapportage met met feedback, afgestemd op de doelstellingen en eventuele probleemstellingen die tijdens de analysegesprek zijn besproken.

Deze rapportage is vervolgens als handleiding in de praktijk te implementeren, hierin zijn ook enkele tips en adviezen in verwerkt. Het uiteindelijke resultaat is dat je alle handvatten in huis hebt om meer gasten te tevreden te stellen en kun je deze bovendien omzetten naar echte horeca-ambassadeurs, met alle voordelen van dien!

Uiteraard volgt er ook nog een telefoon- of skypegesprek om het traject te bespreken en eventuele vragen te beantwoorden. Dit zal enkele weken na de oplevering van het gasttevredenheidsonderzoek plaats gaan vinden.

Weten hoe wij jouw kunnen helpen?

Neem dan contact met ons op voor een kosteloos intakegesprek.
Plan een intake gesprek